Diskusjonsgruppe  Forum Hovedsiden Diskusjonsgruppe
Norsk Cøliakiforening

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

freia og nidar

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Diskusjonsgruppe Forum Hovedsiden -> Om glutenfri mat og drikke
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
amh

Ble Medlem: 29 Jan 2008

InnleggSkrevet: 08.03.2010 15.17    Tittel: freia og nidar Svar med Sitat

Hei!

Jeg er sjokoladeglad og dessverre ganske følsom for små mengder gluten. Er ofte smådårlig og kan ikke alltid skille når jeg har fått i meg noe. Derfor: er det noen som har erfaring med merkingen kan inneholde spor av gluten?

Freia merker de fleste av sine sjokolader med Kan inneholde spor av gluten, mens Nidar ikke gjør det. Er det fordi Freia merker mer sammvittighetsfullt eller fordi Nidar har renere produksjonslinjer?

Anne
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
kannne

Ble Medlem: 25 Apr 2004

InnleggSkrevet: 08.03.2010 16.58    Tittel: Svar med Sitat

Jeg reagerte på kan inneholde spor. Nettopp fordi de kan inneholder spor noen ganger. Så noen sjokolader kunne gå fint mens neste sjokolade gikk ikke.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
siri@saturn

Ble Medlem: 06 Nov 2009

InnleggSkrevet: 09.03.2010 12.48    Tittel: Svar med Sitat

Jeg var i kontakt med Nidar for et par måneder siden for å finne ut av det samme. Fikk da til svar at produktene deres kunne inneholde spor av gluten, selv om produktet ikke er merket med dette. De sa videre at de hadde fått råd fra cøliakiforeningen om at det ikke var nødvendig å merke produktene med "spor av gluten", da de fleste visstnok tåler spor av gluten og at å merke produktet "kan inneholde spor av" ville være overmerking. Jeg tok dessverre ikke vare på e-posten fra Nidar, så tar forbehold om at ordlyden var noe anderledes, men dette var i hvert fall hovedbudskapet.

Jeg håper dette skyldes en misforståelse i kommunikajsonen mellom Nidar og foreningen, det ville jo være et ganske dårlig råd å gi, ettersom det gjør det umulig å forholde seg til matmerkingen...

Uansett - Nidarprodukter kan også inneholde spor av gluten!
Til Toppen
Bjørn-A
Site Admin

Ble Medlem: 04 Jun 2009

InnleggSkrevet: 09.03.2010 13.36    Tittel: Svar med Sitat

siri@saturn skrev:
Jeg var i kontakt med Nidar for et par måneder siden for å finne ut av det samme. Fikk da til svar at produktene deres kunne inneholde spor av gluten, selv om produktet ikke er merket med dette. De sa videre at de hadde fått råd fra cøliakiforeningen om at det ikke var nødvendig å merke produktene med "spor av gluten", da de fleste visstnok tåler spor av gluten og at å merke produktet "kan inneholde spor av" ville være overmerking. Jeg tok dessverre ikke vare på e-posten fra Nidar, så tar forbehold om at ordlyden var noe anderledes, men dette var i hvert fall hovedbudskapet.

Jeg håper dette skyldes en misforståelse i kommunikajsonen mellom Nidar og foreningen, det ville jo være et ganske dårlig råd å gi, ettersom det gjør det umulig å forholde seg til matmerkingen...

Uansett - Nidarprodukter kan også inneholde spor av gluten!

og kan igjen bare bemerke, at vi tok kontakt med Nidar for å få klarhet på hvem i foreningen som har gitt slik iformasjon til de, og fortsatt foreligger ingen svar på denne henvendelsen fra Nidar. ......
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Diskusjonsgruppe Forum Hovedsiden -> Om glutenfri mat og drikke Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet